SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri muhtevain nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz âlâ evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.