Logo nedir? Lügat valörı olarak gerçek zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde etkinlik gösteren işçilikletmelerin çoğunlukla logoları kesimü özümleme eder. Lakin takkadak fazla kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çtuzakışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolay anlaşılır, yolırlanması kolay, olası olduğunca azca adetda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine birebir olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıgün lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir bile dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı valör bakımında bu selen çok önemlidir.